Falcon satsar på alkoholfritt och ny look

Hem » Nyheter » Falcon satsar på alkoholfritt och ny look

Falcon lanserar nu ny kommunikation och design. I den nya kommunikationen hyllas ”människors vilja att göra gott – tillsammans”, och designen har renodlats för att den karakteristiska pilgrimsfalken ska bli än mer framträdande.

Ambitionen är klar; att bli Sveriges största varumärke inom öl och nu har man bestämt sig för en mer avskalad look som går back to basic. Falkhuvudet är kvar, men borta är överflödiga designelement som humlekottar och medaljer. Samtliga produkter och förpackningar görs om i den nya designen.  Designen markerar Falcons nya satsning inom alkoholfri öl, men också den nya position som står för att göra gott tillsammans. Två nya reklamfilmer kommer att spelas in och visas bl.a. annat i TV4, TV3 och Kanal 5, på Youtube och Facebook.

Falcon grundades för över 120 år.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.