Fler producenter går mot alkoholfria produkter

Hem » Nyheter » Fler producenter går mot alkoholfria produkter

På branschmässan ProWein i Düsseldorf nyligen kunde man tydligt se att trenden av alkoholfria produkter växer stadigt…

Ett bra exempel var att mousserande vinproducenten Henkell Freixenet lanserade och expanderar inom deras populära aperitivo produkter – men denna gång utan alkohol. Och det var heller inte den enda producenten. Fler italienska produkter som Aperol och Amaro med 0% alkohol pekade också den växande konsumenttrenden för lågalkohol- och alkoholfria drycker ökar markant.

Alkoholfria produkter är inte längre ett alternativ. Men det visar också att konsumenterna är varumärkestrogna och stannar vid sina varumärken, även när de är alkoholfria. Folk håller sig alltså till de varumärken som de känner till och detta är en god utveckling för producenterna förstås.
Under mässan bjöd Henkel besökarna på sina populära spritzers, denna gång alkoholfria och de gjorde succé.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.