Diageo lanserar ny etikett på sina spritflaskor i Sverige

Diageo som är ledande tillverkare av bland annat varumärken som varumärken Johnnie Walker, J&B, Smirnoff, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray Gordon’s och Guinness är nu först ut bland globala dryckesföretag på den svenska marknaden att införa en mer konsumentvänlig innehållsdeklaration. Initiativet syftar till att ge konsumenter bättre information och därmed godare förutsättningar till att göra egna, medvetna val vid köp av alkoholprodukter.

Den nya etikettstandarden har utvecklats i samråd med forskare som prövat olika utformningar av etiketter gentemot konsumenter i olika världsdelar, allt för att säkerställa att den nya standarden återspeglar konsumenternas behov av både lättbegriplig och relevant information om innehållet i alkoholdrycker.

Med den nya standarden kommer bland annat mängden kalorier, kolhydrater, fett och salt anges. Satsningen är global och ingår i det långsiktiga arbetet med att förse konsumenter med bättre information om näringsinnehållet i alkoholdrycker.

  • 1
  •  
  •  
  •  
  • 8
  •  
  •  

Lacourte Godbillon

Denna rosé champagne har en härlig ljus- laxrosa färg, med en intensiv doft av röda fruktaromer (svarta vinbär och smultron). Champagnen har en riklig smak av röda frukter samt en viss sötma och en frisk och elegant eftersmak.

Artikelnummer: 7611

Typ: Champagne, Rosé Vin, Vin

Producent:Lacourte-Godbillon

Land: Champagne, Frankrike (Champagne)

Alkohol:12 %

Pris:275 Kr.

HITTA PRODUKTEN PÅ SYSTEMBOLAGET

Vinjournalen Nyhetsbrev

Jag godkänner villkoren

annons
cwdistrict7900x100jun17jpg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

senaste artiklarna
  • 1
  •  
  •  
  •  
  • 8
  •  
  •