
Ett av Europas ledande mediehus för mat, dryck och livsstil, Falstaff, fortsätter sin expansion i Norden och Sverige. Efter vårens lansering av en restaurangguide för regionen kommer nu det tryckta magasinet Falstaff Nordics. Det ges ut kvartalsvis och första numret publiceras den 28 november.
Falstaff är ett av Europas mest framgångsrika medievarumärken och har över 3,1 miljoner läsare varje månad via magasin, restaurangguider och digitala kanaler.
Med cirka 180 anställda och närvaro i tolv länder är lanseringen av Falstaff Nordics är nästa steg i företagets internationella satsning. Falstaff Nordics får en upplaga på 100 000 exemplar och ges ut kvartalsvis i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island och Baltikum.
– Norden har utvecklats till en av världens mest dynamiska mat och dryckesregioner. Intresset för nordisk gastronomi är starkt och vi ser stor potential för magasinet bland våra läsare, säger Wolfgang Rosam, förläggare för Falstaff.
Svensk redaktör är Tove Oskarsson Henckel, journalist och restaurangkritiker och tidigare publisher på tidningarna Gourmet och Gastronaut.
Vinjournalen.se önskar lycka till och tycker det är kul med intresset för Sveriges dryckesmarknad.
