Amazon lanserar eget varumärke med 6 viner

Hem » Nyheter » Amazon lanserar eget varumärke med 6 viner

E-handel jätten Amazon började denna månad lansera sitt eget varumärke med sex olika prisvärda viner för sin Prime-medlemmar under namnet Compass Road.

Man börjar i Tyskland med rulla ut en flaska av vardera Pinot Grigio, Merlot, Chardonnay, Grenache Rosé, Dornfelder och Riesling till priset av 19,99 euro per flaska.

Amazon Wine säger att man kommer att fortsätta lansera sina egna vin- och spritprodukter och just följer man upp sin gin-lansering som lanserades förra månaden under namnet Tovess Gin med denna nya serie av viner.

Amazon har de senaste åren sedan 2009 försökt att etablera sig som vinhandlare, där man satsat cirka $ 30 miljoner i misslyckade försök med att sälja, lagerhålla och leverera viner. På grund av olika regler har hittills inte allt verkat helt problemfritt med handeln av vin och sprit i USA där man startade idén för några år sedan. Efter ett antal legala tvister främst på grund av olika regler i olika stater är det dock numera möjligt för Amazon att kunna erbjuda spritleveranser till sina Prime Now-kunder, i alla fall i Los Angeles-området.

Amazon planerar även att lansera en del kringtjänster som bland annat en sommelier-tjänst som ger kunderna expertråd om vin via telefon.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.