Nya besöksattraktioner hos Johnnie Walker

Hem » Nyheter » Nya besöksattraktioner hos Johnnie Walker
                            Cardhu

Det är Cardhu och Clynelish destillerierna som ska få en ny upplevelseprofil och som nu blir ett av de största investeringsprojekten för Johnnie Walker Scotch Whiskey och ägarna Diageo.

  Clynelish

Planerna för de nya destillerierna är en del av en investering på 150 miljoner GBP i hopp om att kunna fånga en stor del av kakan av Skottlands whisky-turismen.

Det hela betyder i stort sätt att Cardhu det första destilleriet som förvärvades av företaget 1893, kommer att bli Speyside-hemmet för Johnnie Walker och Clynelish blir Highland-hemmet för Johnnie Walker. Båda kommer också att kopplas med olika teman till besökscentret i Edinburgh.

Destillerierna kommer att se totalt olika ut. Cardhu med sin historia kommer att smälta in i landskapet och lyfta fram berättelsen om Helen och Elizabeth Cumming, de banbrytande kvinnorna som etablerade destilleriet på 1800-talet och anknytningen till Walker-familjen.

Planerna för Clynelish omdaning blir moderna, där besökare kommer att få både informativa upplevelser, en ny bar, ett provsmakningsområde med panorama-utsikt över den vackra Sutherland kusten

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.