Nöjda kunder och högt förtroende för Systembolagets ensamrätt

Sifo mäter regelbundet allmänhetens stöd för Systembolagets ensamrätt (OPI). OPI låg 2017 fortfarande högt, på 76 procent. Nöjd Kund Index (NKI) visade vid senaste mätningen ett resultat på 84, samma siffra som förra årets rekordnivå. Synen på Systembolagets samhällsansvar, ett av de kvalitetsområden som är viktigast för kunderna, ökar och bidrar till den fortsatt höga nivån.

– De höga siffrorna visar på ett fortsatt starkt stöd från kunderna för Systembolagets ensamrätt och vårt viktiga samhällsuppdrag, vilket är glädjande och en bekräftelse för oss, säger Systembolagets VD Magdalena Gerger.

2018 kommer Systembolaget bland annat att fortsätta utveckla vårt kvalitetserbjudande och att arbeta för att uppnå FN:s globala hållbarhetsmål och integrera hållbarhet i hela verksamheten. Systembolaget befinner sig mitt uppe i en digitaliseringsresa med fokus på ny teknologi och nya kundbeteenden för att möta framtidens behov.

Läs mer i Systembolagets bokslutskommuniké för 2017

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.