Lansering och ransonering samtidigt

Hem » Nyheter » Lansering och ransonering samtidigt

Stormarknaden Aldi satsar på ett sortiment finare lyxviner från några av världens mest prestigefyllda vinmakare. Det hela ingår i en ny satsning med mottot ”spendera lite mer, lev lite mer”. Man har fått upp ögonen för att medelklasskonsumenter har blivit lite kräsnare när det gäller att välja vin och man satsar nu på lite lyxigare viner som alla är individuellt numrerade. Varje 75 cl flaska kommer med unika etiketter, handmålade av konstnärer. Aldi verkar ta sitt motto på allvar, men ransonerar samtidigt. Kunder får inte köpa mer än fyra flaskor fint vin per man. Priserna för dessa viner kommer att kosta 140 % mer än det ordinarie vinsortimentet. Man börjar sälja sina kvalitetsviner den 30 mars 2015.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.