Gallo söker nya kundgrupper

Hem » Nyheter » Gallo söker nya kundgrupper

Vineyard Spritz heter det nya vinsortimentet med mer frukt och mindre alkohol och produceras som vitt vin och rosé. Vinerna produceras av Pinot Grigio eller Garnacha med inslag av passionsfrukt, ananas och hallon. Målgruppen är främst kvinnor i åldern 22-30 år.

”Vi vill göra viner mer åtkomliga och rikta in oss gentemot Millennium-gruppen som egentligen i första hand dricker cider och öl, men försöka bryta barriärerna och få upp intresse för vin”, säger Bill Roberts, vd för E & J Gallo EMEA. Först kommer företaget att marknadsföra sig i Storbritannien med en kampanj som kostar c:a 12 miljoner kr och når 15 miljoner konsumenter genom PR, sociala media och event som provsmakningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.