Ökat engagemang bland svenska konsumenter

Hem » Nyheter » Ökat engagemang bland svenska konsumenter
Den senaste försäljningsstatistiken från Systembolaget visar en del intressanta siffror. Vinkonsumtionen fortsätter att öka bland det svenska folket och vi är också alltmer medvetna om vad det är vi köper. Mer pengar läggs ner på kvalitet, och även etiskt märkta viner fortsätter att öka i popularitet. Systembolaget ser positivt på dessa siffror då man ser att konsumenterna engagerar sig alltmer i både den egna hälsan och villkoren för de som arbetar med vintillverkningen. Runt 10 procent av vinerna vi köpt från Sydafrika, Chile och Argentina hade en etisk stämpel. Samtidigt som vinförsäljningen ökar fortsätter försäljningssiffrorna för kategorin starkvin dock att minska.
Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Få handplockat innehåll i vårt nyhetsbrev, det är gratis.